Home ">Napisz Zaloguj
HostSol » Newsy

Strona główna > Newsy > Internet Explorer 9 z ochroną przed śledzeniem, czyli Microsoft w trosce o Internautów i przeciwko sieciom reklamowym


"Internet Explorer 9 z ochroną przed śledzeniem, czyli Microsoft w trosce o Internautów i przeciwko sieciom reklamowym".

2010-12-08

Narzędzie do ochrony przed śledzeniem zostało wycofane z wersji nr 8 przeglądarki z powodu nacisków sieci reklamowych, które uważały, że wpłynie to na ich zyski. Teraz Microsoft chce je przywrócić.

 

Następna wersja przeglądarki - Internet Explorer 9, którego finalna wersja ujrzy światło dzienne w roku 2011 - będzie posiadała narzędzie zapobiegające zbieraniu danych o użytkowniku. Tracking Protection zbierze adresy firm śledzących działania użytkowników w Sieci i skutecznie je zablokuje.

Sieci reklamowe zarabiają dzięki śledzeniu aktywności i dopasowywaniu reklam do preferencji użytkowników. Przedstawiciele firmy uważają, że takie rozwiązanie będzie lepsze niż tryb "nie śledź mnie", którego wprowadzenie analizuje ostatnio Firefox.

Organizacje broniące prywatności i regulatorzy zdają się popierać ruch firmy z Redmond. Jon Leibowitz z Federalnej Komisji Handlu pochwalił rozwiązanie i zaapelował do pozostałych twórców przeglądarek o wprowadzenie podobnego.

Rozwiązanie Microsoftu zdaje się jednak dość radykalne. Tryb "nie śledź mnie", który analizuje Firefox, jedynie prosi sieci reklamowe o to, żeby nie śledziły użytkownika. Z kolei Tracking Protection będzie de facto czarną listą sieci reklamowych.

Jednak na razie mogą one spać spokojnie, ponieważ przeglądarka nie będzie dostarczana z domyślną listą sieci. Będzie trzeba ją pozyskać samemu, np. od obrońców prywatności. Może to drastycznie zmniejszyć liczbę osób używających tej funkcji.

Czy Microsoft wprowadzi mechanizm subskrypcji listy znany na przykład z Adblocka? Kiedyś programiści Internet Explorera chcieli go wprowadzić dla usługi InPrivate. Po zgłoszeniu od sieci reklamowej aQuantive nabytej przez Microsoft, że mechanizm utrudni im targetowanie reklam, firma wycofała się z jego wprowadzenia.  Czy firma stanie finalnie po stronie prywatności użytkowników?

źródło: wsj.com